Pasi simpli si usori pentru a rezolva o pana de cauciuc

tractare auto oradea

O pana de cauciuc in timp ce conduceti va poate pune intr-o situatie foarte periculoasa. Daca sunteti pe autostrada si la viteza mare veti simti vibratii in volan, poate sa traga stanga sau dreapta si veti auzi sunete si vibratii de la roata afectata. Daca aveti pana nu continuati sa conduceti, aceasta poate sa va afecteze alte componente ale masinii, va poate pune in pericol pe dumneavoastra cat si pe ceilalti participanti la trafic. Porniti avariile si incetiniti usor, indepartati-va pe cat posibil de pe carosabil. Odata ce sunteti in afara carosabilului puteti face o constatare, identificand roata afectata si urmand pasii necesari pentru schimbarea ei. Tractari Auto Oradea Non Stop va parcurge etapele pentru inlocuirea rotii pe marginea drumului.

Pregatiti roata de rezerva

Pentru a incepe procesul de inlocuire a rotii incepeti prin a localiza roata de rezerva, cheia de roti si cricul masinii. De cele mai multe ori acestea sunt localizate in portbagaj sau sub masina in parte din spate. Odata localizate scoatetile afara si puneti-va manusi daca aveti, schimbatul unei roti nu este intocmai o treba curata.

Destrangeti prezoanele

Luati cheia de roti si incepeti sa destrangeti prezoanele rotii, dar nu le destrangeti de tot. La unele vehicule prezoanele pot fi sub niste capacele sau un capac mare pe toata roata. Daca nu reusiti sa desfaceti prezoanele, puteti alinia cheia de roti cu masina si sa va folositi greutatea corporala pentru a le putea destrange. Odata destranse toate, desurubati pana in punctul in care se pot destrange cu mana libera.

Ridicati vehiculul

Odata desfacute prezoanele pana in punctul in care le puteti invarti doar cu degetele, e momentul sa ridicam vehiculul. Folositi cricul si pozitionati-l sub o structura de rezistenta din spatele rotii sau locul lui specific pentru fiecare model de masina. Este foarte important safie fixat cricul bine deoarece el va sustine greutatea masinii si poate sa cada in momentul in care luam roata jos. Odata fixat temeinic ridicati masina pana cand roata problematica se ridica de pe sol cativa centimetri.

Indepartati roata pe pana

Odata ce roata a fost ridicata de pe sol, desfaceti complet prezoanele si puneti-le intr-un loc ferit ca sa nu le pierdeti. Scoateti usor roata de pe butuc. Daca este intepenita o puteti misca putin prinzand de margini si scuturand, dar cu atentie ca masina sa nu cada de pe cric.

Montati rezerva

Dupa ce ati indepartat roata pe pana e momentul sa montati roata de rezerva in locul ei. Reglati roata astfel incat sa intre pe suruburile butucului, asigurati-va ca o montati corect.

Montati prezoanele la loc

Ati montat roata de rezerva corect la locul ei, acum e momentul sa insurubati prezoanele. Acestea se vor insuruba si strange fiecare cu degetele pana in momentul in care nu le mai puteti strange fara a folosi cheia de roti.

Coborati masina de pe cric

Lasati usor vehiculul sa coboare, apoi scoateti cricul de sub el data ce acesta este complet jos.

Strangeti prezoanele

Luati cheia de roti si strangeti prezoanele cat de tare puteti, exact ca si la destrangere va puteti folosi greutatea corporala ca sa le strangeti bine inapoi, in caz contrar existand pericolul ca roata sa se desprinda in mers.

Strangeti tot si porniti din nou la drum

Odata montate la loc si transe prezoanele, trebuie doar sa va asigurati ca nu lasati nimic pe marginea drumului. puneti cauziucul spart in portbagaj si asigurati-va ca ati luat toate sculele pe care le-ati folosit. Sa stiti ca majoritatea rotilor de rezerva, cu exceptia celor de aceleasi dimensiuni cu ale masinii nu sunt facute sa conduceti cu ele mai mult de 50 km, deci ar fi o idee buna sa va opriti la prima vulcanizare si sa inlocuiti cauciucul avariat.

24h/Non Stop