Cauze defectiuni pe timpul verii

tractari oradea

Motivele pentru care autoturismele se defecteaza sunt diferite intre vara si iarna, cum caldura verii supune componentele masinii la solicitari diferite de cele prezente in frigul iernii. Pe timpul verii, autovehiculele  de multe ori raman defecte din cauza problemelor legate de motor, cauciucuri sau baterie. Aceasta se intampla din cauza problemelor asociate cu temperaturile extreme din timpul verii. In acest blog vom detalia cateva dintre cele mai comune cauze de defectiuni.

Supraincalzirea motorului

Multi soferi nu verifica , sau verifica foarte rar nivelul antigelului considerand ca nu trebuie sa o faca daca nu vad nici o scurgere de lichide sub masina. Totusi in perioadele toride, autovehiculele isi forteaza la maxim sistemele de racire. Aceasta poate duce de exemplu de la o garnitura care picura la  una care curge si in scurt timp la supraincalzirea motorului. Un semn de supraincalzire este fumul sau aburul care iese de sub capota, sau un miros ciudat care vine dinspre motor. Fiti cu ochii pe ceasurile de bord pentru a putea observa din timp daca se supraincalzeste motorul. In caz de supraincalzire opriti imediat clima pentru a reduce stresul pe motor. Apoi opriti intr-un loc sigur si verificati sub capota nivelel antigelului. Daca lipseste si doriti sa completati, nu deschideti capacul de la antigel cat timp motorul este supraincalzit. Pe circuitul acestuia se creeaza presiune care va poate arunca lichid fierbinte pe maini sau alte parti ale corpului provocand arsuri. Va recomandam sa contactati Tractari Oradea 24.

Cauciucuri

Temperaturile extreme pot agrava problemele deja existente ale cauciucurilor, iar un cauciuc dezumflat poate cauza si mai multe probleme. Frecarea marita care se produce genereaza si mai multa caldura, ceea ce se poate dovedi catastrofic pentru un cauciuc deja uzat. Intotdeauna verificati presiunea in cauciucuri inainte de un drum mai lung.

Frane si ambreiaj

Cu cat se incalzesc mai tare componentele care frictioneaza din frane si ambreiaj, devine tot mai posibil ca suprafetele acestora sa se schimbe. Asta inseamna ca ele nu isi vor mai face treaba ca si la  o temperatura normala, deci este un lucru de care trebuie sa tinem cont.

Presiune mica de ulei

Cand temperaturile cresc, uleiul devine mai putin vascos. Aceasta inseamna ca in loc sa fie o substanta groasa, care adera la componentele in miscare ale motorului si le lubrifica, el devine o substanta subtire, apoasa. In momentul in care uleiul nu mai lubrifica eficient, componente mecanice cum ar fi tachetii si arborele cotit incep sa se uzeze intr-un ritm mai rapid. De aceea uleiul trebuie schimbat in intervale regulate si la timp ca sa nu isi piarda proprietatile.

Curele accesorii

Luminile masinii, stergatoarele sau sistemul muzical, toate sunt alimentate de la bateria masinii. Alternatorul este cel ce tine bateria incarcata in timpul mersului, iar acesta este propulsat de o curea. Aceasta curea cel mai adesea pune in miscare si pompa de apa si aerul conditionat. La temperaturi ridicate, cand clima si pompa de apa trebuie sa lucreze la maxim, aceasta curea se poate rupe daca are semne de uzura sau e prea veche. Asta inseamna ca masina ramane fara racire, fara curent  sau servo directie, deci imposibil de a mai continua drumul.

24h/Non Stop