Ce se intampla daca sari peste un schimb de ulei

remorcari auto

Dupa combustibil, uleiul din motor este urmatorul fluid esential pentru masina ta, care ajuta la functionarea corecta a acesteia. Scopul lui este sa lubrifieze, sa curete si sa ajute la mentinerea temperaturii motorului in parametri. Partile care se afla in miscare in timpul functionarii motorului, cum ar fi pistoanele, au nevoie de lubrificare pentru a preveni uzura cauzata de frictiune. De aceea schimbul regulat si la timp al uleiului ajuta la mentinerea motorului in stare buna incetinind procesele de uzura din acesta.

Cu toate acestea multi proprietari de autovehicule sar peste schimburile de ulei sau trec peste numarul de kilometri recomandati. Aceste actiuni reprezinta un risc semnificativ pentru motor si pentru intreg autovehiculul. Mai departe vorbim despre consecintele intarzierii schimbului de ulei mult peste limita de kilometri:

Motorul va ceda

Functia principala a uleiului este sa lubrifieze varii componente ale motorului, cum ar fi pistoane, cilindrii si altele. Acesta absoarbe caldura generata de frecarea dintre anumite parti componente. Fara o lubrifiere corespunzatoare, se produce o temperatura mult prea mare intre partile ce se freaca unele de altele, acestea se sudeaza intre ele, iar asta cauzeaza sfarsitul motorului.

Ca rezultat, stricaciunile sunt masive si posibilitatea sa trebuiasca sa inlocuiesti motorul cu totul este foarte mare, la fel si costurile. Aflandu-se in aceasta situatie, cei mai multi soferi prefera sa vanda masina la dezmembrari si sa cumpere alta.

Performanta motorului va scadea

Pe langa lubrifiere, uleiul din motor mentine motorul curat si previne coroziunea. Detergentii speciali continuti de ulei colecteaza pilitura si alte ramasite care se produc in urma functionarii motorului in timp ce isi face circuitul prin diferite componente ale acestuia. Acesti contaminanti sunt apoi transportati in filtrul de ulei si raman acolo.

Pilitura si resturi se pot acumula in ulei daca este lasat sa circule in motor pentru mult timp. Deci daca lasi uleiul neschimbat, acesta se va ingrosa. Asta va face dificil ca uleiul sa acceseze partile interne ale motorului, acestea ramanand nelubrificate. Asta va duce la generare de caldura excesiva in urma frictiunii.

Acumularea de caldura va deteriora aditivii din detergent, diminuand proprietatile acestuia de curatare. Procentul de oxidare din ulei se va mari de asemenea ca rezultat al expunerii continue la temperaturi mari, ducant la uzura motorului. Schimburile regulate de ulei vor mentine motorul in parametrii si cu un consum normal de combustibil.

Motorul se va supraincalzi

Motoarele diesel la unele masini folosesc uleiul si pentru un sistem separat de racire numit intercooler. Mare parte din caldura generata de motor este transferata in ulei. Acest ulei trece apoi printr-un radiator numit intercooler, care este responsabil cu racirea acestuia. Uleiul racit este apoi trimis din nou in motor pentru a-l raci in mod constant.

Acest sistem de racirea al uleiului joaca un rol critic in prevenirea supraincalzirii motorului. Cand componentele active prezente in ulei incep sa se dezintegreze la temperaturi inalte, proprietatile chimice ale acestora se diminueza, uleiul devenind instabil isi reduce proprietatile de a absorbi caldura. Daca sari peste schimburile de ulei in mod constant, aceasta va mari sansele ca motorul tau sa se supraincalzeasca.

Semne ca trebuie sa schimbi uleiul

Consistenta mai groasa

Daca uleiul arata mai negru, gros, lipicios, e timpul sa il schimbi.Normal este ca uleiul sa arate maroniu si sa se miste prin motor cu fluiditate.

Batai la motor

Daca se aud sunete in plus de sub capota, batai la motor, uleiul ar trebui schimbat urgent.

Martorul de ulei in bord

Vehiculele mai noi au un martor care se aprinde in bord atunci cand este necesar schimbul de ulei.

Remorcare auto

Tractari auto Oradea NRX ofera servicii de tractari si asistenta rutiera in Oradea si Europa. Sunati pentru oferta de pret!

Call Now Button24h/Non Stop